Den som är med i leken får leken tåla ..

Nu är det rast och jag hann klart med allt vi skulle göra, duktig jag är va? Iallafall så skulle vi skriva några sagor vi hörde som små, svara på sex frågor och skriva en fabel. Min fabel såg ut såhär:
Räven Bertil och hönan Berit
Räven Bertil på bondgården är ute en tidig morgon, så kommer plötsligt hönan Berit springande. Då skriker räven Bertil till hönan Berit att genast gå tillbaka för räven Bertil är väldigt hungrig och inte hade fått i sig någon frukost. Hönan Berit sträckte ut sin tunga åt räven och retade räven Bertil. Räven Bertil blev genast mycket arg och satte fort fart mot hönan Berit. Hönan Berit fick genast fart på sina ben men tyvärr var räven snabbare och efter ett tag så hörde man bara att hönan Berit pep och det flög fjädrar överallt. Sedan så fanns inte hönan Berit kvar.
Den som ger sig in i leken får leken tåla.

Thihih! Nu har jag ingenting mer att skriva så lägger in ett youtubeklipp så ni kan lyssna på musik samtidigt som ni läser.
kisses





Det finns ingen människa som aldrig gör någonting fel,
inte ens du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0