Det är tuffa tider för en del

Jag ramlar av sängen och drunknar i tanken på honom
och att det aldrig kommer att bli någonting annat än vänner.
Livet är en lek och en sak som jag märkt i leken är
att livet jag lever är på långt håll i från verklighet.
Vill inte tänka mer
men jag kan inte sluta hoppas
men allting är på låtsas
och detta måste stoppas
man måste tänka framåt
för att orka morgondan
men det är svårt när inget längre är som det ska
Då väntar ni överallt för att få rätt besked
men det som ingen annan vet berättar jag i hemlighet
För jag vill bara glömma såret i hjärtat
och låta det tända
men det får mig att skämmas
Livet som jag känner det när jag
känner mig falsk
men jag trampar ju bara vatten
för att få lämna marken
Jag vaknar upp med solen i blicken
och springer fort
samma väg jag sprungit varenda dag
jag kliver fram och ringer på
så kommer jag in med slitna skor och hål på jeansen
å jag bryr mig inte så förlåt för ringet
så vi kan väl vara vänner kompis "ronja var namnet"
och sedan dela på de sorger
som är under allt annat
för ni verkar ju inte fatta att mitt hjärta är vilt
så det känns inte så värt att jag ska lägga ner tid
men jag kan ju inte hjälpa det
för ändå undrar jag, men det får vi nog inte reda på
när steget är för tungt att ta
Jag menar det blir sött som socker,
för han är alltid den som jag ser
under ögonlocken.
För det är alla känslor
som lever upp på nätterna
så tar ditt hjärta och ditt leende på läpparna
den du brydde dig om som spela din vän
som sedan hugger dig i ryggen vi vet hur det känns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0