spelet kan jag utantill, och just nu har du ingenting

Rätt så lugn dag idag faktiskt. Vaknade runt halv sju imorse och gick och satte mig vid datorn en stund och chattade med Micke. Vid tio över åtta så började jag fixa mig, sen så fick jag som vanligt springa till bussen och höll på att missa den. Den började precis åka när jag kom men stannade när den såg mig, tur man har!
På tunnelbanan så träffade jag Micke, Emil, Jenny och Linnea och vi åkte tillsammans till slussen och tog därifrån buss till skansen eftersom att vi skulle vara där hela dagen med klassen.
Inne på skansen så var det otroligt varmt och vi fick veta saker om älgar, björnar och järv. Lärde mig inte direkt mycket, kan säga en sak jag läre mig om varje djur!
Järv - Dom är små och väger ungefär 20 kg (inte stora som björnar som Micke sa).
Bjön - Dom kan springa väldigt fort, ca 60 - 80 km /h.
Älg - hmm .. dom kan stå väldigt konstigt?
Det var i stort sätt det jag har lärt mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0