Ta åt dig av texten och tänk

Hur orkar du? Jag förstår mig faktiskt inte på dig ibland, även fast du vet att jag älskar dig otroligt mycket. Men ibland är du bara för mycket. Men nu på sista tiden har du betätt dig jättekonstigt mot mig, som om du försöker bli av med mig på något sätt (?). Du säger att du bara är orolig och så, men ju mer du försöker desto värre blir det. Du märker ju själv hur mycket mer vi bråkar, eller hur? Eller har jag fel?
Du säger att jag beter mig som en liten snorunge när du själv beter sig som en 7 åring kanske, pinsamt! Och nu, att du ringer mig och säger massa saker som han har sa och det låter som om du säger som att han aldrig mer vill se mig.. Hör du inte själv hur fel det låter när du säger det?
Du vet att jag älskar dig jättemycket, och det kommer jag alltid göra. Men jag skäms verkligen över så som du beter dig, det är pinsamt, verkligen otroligt pinsamt. Jag förstår att du bryr dig om mig och är orolig om mig och så, men det du gör just nu gör ju verkligen inte saken bättre på något sätt! Du borde lita på mig lite mer, jag vet att jag gjort mycket fel sista tiden. Men se dig omkring, världen är såhär! Och det är inget du, jag eller någon annan bara kan ändra på såhär helt plötsligt. Jag lever ett helt normalt liv, gör helt normala saker som alla andra i min ålder gör. Men du förstår ju inte, du verkar inte heller vilja förstå. Du verkar inte heller vilja lyssna på mig utan att bli sur och avbryta mig eller någonting annat. Jag får aldrig chansen att säga någonting om vad jag tycker! Så snälla du, ge mig lite mer frihet, det är allt jag ber om!
Jag älskar dig.
/ din egen dotter.

Kommentarer
Postat av: Mamma.......

Det är inte lätt att vara mamma eller någons barn....skulle någon göra er illa, så skulle jag lätt kunna sitta av ett straff för att den personen skulle få vad den förtjänar..och skulle något hända er så vill jag inte leva med tanken på vad jag kunde ha gjort annorlunda...Hela livet består av ramar vad man får göra eller inte göra...farorna förändras...och man vill skydda sina små troll (och även deras vänner), både ifrån de faror som dom kan påverka själva och de faror som andra kan utsätta dom för...Jag är fullt medveten om att jag inte kan skydda dig ifrån allt..Men det lilla jag kan göra MÅSTE jag bara göra för din skull och för min skull och för alla andra som håller av dig... Den dag du är 18 så bestämmer du det mesta över dig själv... den dag du är redo och flyttar hemmifrån så kan jag inte göra något annat än att ge dig råd och stöd om det behövs,dina beslut är upp till dig....Din totala frihet kommer... jag lovar...(tills du skaffar dig egnabarn/familj...då kommer även du sitta med en oro som du inte kan rå över...)Jag älskar dig så mycket och du finns alltid hos mig, i mitt hjärta...det kommer du aldrig att kunna ta ifrån mig......och min oro för er kommer också att alltid att finnas kvar så länge jag lever och det bara för att jag bryr mig/älskar er......

2009-05-03 @ 23:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0